Legal Area

Condizioni generali di vendita

www.bliss.it

  1. Oggetto delle presenti Condizioni Generali
  2. Le presenti Condizioni Generali di Vendita (“Condizioni Generali”) definiscono i termini e le condizioni di vendita tra C.D. S.p.A., titolare del sito internet bliss.it (“il Sito”) e il soggetto registrato al Sito che agisce per scopi personali e non professionali (“Cliente”) e che intende acquistare i prodotti offerti da C.D. S.p.A. nella sezione ad accesso riservato del Sito (“i Prodotti”).
  3. Le presenti Condizioni Generali hanno ad oggetto la vendita a distanza via internet al dettaglio a soggetti consumatori di Prodotti, disciplinata in particolare dal D. Lgs. n. 206/2005 (“Codice del Consumo”) e dal D. Lgs. n. 70/2003.
  4. Venditore è: C.D. S.p.A., C.F. e P. IVA 01457570065, con sede in Valenza (AL), Piazza Damiano Grassi Damiani, 1. Cliente è: un consumatore che ha compiuto 18 anni di età ed è residente nei Paesi in cui il sito è abilitato alla vendita online.
  5. C.D. S.p.A. non consegna i Prodotti in Paesi diversi da quelli indicati. Non tutti i Prodotti possono essere disponibili all’acquisto nel Paese del visitatore del Sito.
  6. Le presenti Condizioni Generali possono essere modificate in qualsiasi momento. Tra le Parti farà fede la versione delle Condizioni Generali pubblicate al momento della conclusione del Contratto. C.D. S.p.A. non potrà in nessun caso essere ritenuto vincolato a condizioni inviate dal Cliente o comunque diverse dalle presenti. I prezzi, i Prodotti sul Sito e le caratteristiche degli stessi sono soggetti a variazioni senza preavviso.
  7. L’accettazione delle presenti Condizioni da parte del Cliente è indispensabile per il completamento della procedura di acquisto dei Prodotti.

 

  1. Conclusione ed esecuzione del Contratto – mancata disponibilità del Prodotto
  2. Per effettuare l’acquisto, il Cliente deve registrarsi al Sito, accedere all’apposita area riservata con le proprie Credenziali, scegliere il Prodotto da acquistare e inserirlo nella apposita sezione del Sito “Carrello”, dove verranno visualizzati le caratteristiche dei Prodotti, il prezzo, l’IVA applicabile, le spese di spedizione e i tempi di consegna previsti. La Registrazione e l’accesso al Sito, così come l’utilizzo del servizio di e-commerce sono totalmente gratuiti, restando a carico del Cliente esclusivamente i costi e gli oneri per le attrezzature e i collegamenti informatici necessari per usufruire dei servizi di e-commerce.
  3. L’invio dell’ordine avviene a seguito dell’inserimento nell’apposita sezione destinata al pagamento, dei dati di spedizione e dei dati necessari per effettuare il pagamento, richiesti dall’intermediario incaricato. Tali dati potranno essere modificati fino al momento in cui verrà selezionato l’apposito pulsante “Acquista”. Il pagamento verrà effettuato tramite carta di credito o PayPal e l’addebito avverrà di regola entro i termini indicati dal servizio di pagamento utilizzato. Con l’invio dell’ordine il Cliente acconsente espressamente all’uso da parte di C.D. S.p.A. della posta elettronica, del telefono e dell’indirizzo in relazione alla conclusione ed esecuzione del contratto.
  4. C.D. S.p.A. invierà al Cliente una e-mail di conferma dell’ordine, contenente le condizioni di vendita e l’ordine effettuato. L’ordine del Cliente e la conferma dell’ordine con le relative Condizioni Generali applicabili sono archiviate elettronicamente da C.D. S.p.A. e il Cliente potrà richiederne copia inviando una comunicazione via e-mail a C.D. S.p.A. all’indirizzo contact@bliss.it.
  5. Il contratto di vendita del Prodotto si intende concluso nel momento in cui C.D. S.p.A. riceve il pagamento del prezzo da parte del Cliente.
  6. La validità del contratto è subordinata alla disponibilità del Prodotto. Nel caso in cui il Prodotto non sia più disponibile, C.D. S.p.A. lo comunicherà al Cliente entro i 20 giorni dal ricevimento dell’Ordine e si riserva la facoltà di risolvere il contratto di vendita, restituendo al Cliente l’intero prezzo pagato, senza alcun ulteriore addebito od onere di sorta a carico di C.D. S.p.A..
  7. L’Ordine che viene visualizzato dal Cliente e inviato via email da C.D. S.p.A. riporta tutti gli elementi essenziali del Contratto, incluse tutte le informazioni previste dalla legge. Il Cliente è tenuto a controllare l’Ordine e verificare che le informazioni contenute siano corrette e complete.

 

  1. Consegna dei Prodotti
  2. C.D. S.p.A. consegna al Cliente il Prodotto entro il termine indicato nel Sito e riportato nella conferma d’ordine presso l’indirizzo indicato dal Cliente.
  3. Le spese di consegna sono a carico del Cliente ed il relativo prezzo è dettagliatamente pubblicato così come indicato nell’offerta pubblicata all’interno del Sito, nonché riportato nell’ordine e nella conferma d’ordine.
  4. La spedizione e la consegna del Prodotto saranno effettuate con le modalità e con i tempi indicati nella conferma d’ordine. In caso di mancata indicazione nel Contratto, la consegna avverrà entro i 30 (trenta) giorni successivi a quello in cui il Cliente ha trasmesso l’ordine.
  5. Il Prodotto verrà consegnato nel luogo indicato dal Cliente per la consegna e il Cliente è tenuto a ricevere il Prodotto e agevolare la consegna, conformemente a quanto indicato nell’ordine. Nel caso di rifiuto immotivato a ricevere in consegna il Prodotto, C.D. S.p.A. avrà diritto di risolvere il Contratto, fatto salvo il risarcimento dei danni patiti (incluse le eventuali spese di spedizione e deposito dei Prodotti).
  6. Al momento della consegna il Cliente è tenuto a verificare l’integrità, la quantità e la tipologia dei Prodotti consegnati, il fatto che siano conformi a quelli ordinati e quanto previsto dal Contratto, il fatto che l’imballo sia integro e non danneggiato, effettuando le verifiche che è possibile svolgere in base all’ordinaria diligenza e contestando immediatamente al corriere con annotazione sulla bolla di consegna eventuali vizi o difformità rispetto all’ordine.

 

  1. Corrispettivo
  2. Il Prezzo finale è comprensivo di IVA, include le spese di consegna e le eventuali spese inerenti l’utilizzo del mezzo di pagamento prescelto dal Cliente.
  3. Il Cliente è tenuto ad effettuare il pagamento a favore di C.D. S.p.A. attraverso la modalità di pagamento messa a disposizione all’interno del Sito. La consegna dei Prodotti verrà effettuata soltanto dopo l’avvenuto pagamento.

 

  1. Altri obblighi del Cliente
  2. Il Cliente è tenuto a garantire la veridicità dei propri dati forniti nel corso della procedura prevista per la stipulazione del Contratto. Il Cliente si impegna a comunicare tempestivamente a C.D. S.p.A. eventuali variazioni relative ai propri dati personali forniti nel corso del Contratto, inviando apposita comunicazione a C.D. S.p.A..

 

  1. Garanzia e Limitazione di Responsabilità di C.D. S.p.A.
  2. Nei confronti dei Clienti “consumatori” si applicano le disposizioni relative ai “beni di consumo” di cui al Codice del Consumo (D.Lgs. 206 del 6 settembre 2005), ed in particolare la garanzia legale di conformità di cui all’art. 129, nonché le vigenti disposizioni applicabili in materia. In particolare caso di difetto di conformità dei Prodotti non derivanti dall’uso normale del Prodotto, il Cliente ha diritto al ripristino, senza spese, della conformità del Prodotto ai sensi dell’art. 130 del Codice del Consumo.

Il Cliente è tenuto a denunciare a mezzo di raccomandata A.R. il difetto di conformità a C.D. S.p.A. entro il termine perentorio di due mesi dalla data della scoperta del difetto. C.D. S.p.A. è responsabile quando il difetto di conformità si manifesta entro il termine di due anni dalla consegna. In ogni caso l’azione diretta a far valere i difetti non dolosamente occultati da C.D. S.p.A. si prescrive nel termine di 26 (ventisei) mesi dalla consegna del bene.

  1. La garanzia è valida a condizione che i Prodotti siano utilizzati correttamente, nel rispetto delle relative istruzioni d’uso e raccomandazioni, e previa esibizione del Cliente della documentazione di consegna e del numero d’ordine. Fatte salve le limitazioni inderogabili previste dalla legge, C.D. S.p.A. non offre alcuna garanzia o dichiarazione di conformità dei Prodotti ulteriore rispetto a quanto espressamente indicato sul Sito, compresa la conformità dei Prodotti a requisiti tecnici, di qualità o a

standard di qualsiasi natura, a fini specifici o particolari.

 

  1. Diritto di recesso del Cliente
  2. Ai sensi degli artt. 52 e ss. del Codice del Consumo, il Cliente che sia qualificabile come “consumatore” ai sensi del Codice del Consumo ha diritto di recedere discrezionalmente dal Contratto, senza alcuna penalità e senza specificarne il motivo, entro il termine di 14 (quattordici) giorni decorrenti dal giorno della consegna dei Prodotti.
  3. Il Cliente consumatore potrà esercitare tale diritto attraverso l’apposita procedura prevista sul Sito nell’area riservata e seguendo le relative istruzioni, ovvero mediante utilizzo dell’apposito modulo di recesso previsto sul Sito.
  4. In caso di esercizio del diritto di recesso, i Prodotti dovranno essere restituiti presso la sede di C.D. S.p.A. a tale scopo indicata nelle loro condizioni originali, complete di tutte le loro parti, accessori, documentazione e con il relativo imballo, che dovrà essere mantenuto, per quanto possibile, integro.
  5. Le spese per la restituzione dei Prodotti saranno a esclusivo carico del Cliente e saranno comunicate al Cliente anticipatamente, così come la responsabilità dei Prodotti fino all’avvenuta riconsegna a C.D. S.p.A..
  6. Entro i 14 (quattordici) giorni successivi dalla riconsegna dei Prodotti, C.D. S.p.A. provvederà a rimborsare il prezzo al Cliente, al netto delle spese di riconsegna sopra indicate.
  7. Salvo diverso accordo fra le parti, il Cliente non può esercitare il diritto di recesso, tra l’altro, nei seguenti casi: – la fornitura di beni confezionati su misura o chiaramente personalizzati o che, per loro natura, non possono essere rispediti o rischiano di deteriorarsi e/o alterarsi rapidamente; – in tutti gli altri casi previsti dalla legge, con particolare riferimento all’art. 59 del Codice del Consumo. E’ comunque escluso il diritto di recesso qualora il Prodotto sia stato manipolato in modo diverso da quanto strettamente necessario per stabilirne la natura, le caratteristiche e il funzionamento.

 

  1. Comunicazioni
  2. Ai fini del Contratto la forma scritta comprende qualsiasi comunicazione con mezzi elettronici che consenta una registrazione durevole del suo contenuto (come, ad esempio, i messaggi di posta elettronica e le pagine html).

 

  1. Conservazione del Contratto
  2. Il Contratto e i relativi documenti di ordine sono memorizzati, conservati e archiviati da C.D. S.p.A. presso la propria sede, per gli adempimenti necessari per l’esecuzione del Contratto, nonché per i relativi adempimenti e le prescrizioni richieste dalla legge, nel rispetto del Codice Privacy (D. Lgs. n. 196/2003) e del Regolamento UE 2016/679 del 27 aprile 2016.
  3. Il Cliente potrà richiedere di accedere e prendere visione di tali documenti, previa richiesta scritta da inviare a C.D. S.p.A. almeno 7 giorni lavorativi precedenti a mezzo di raccomandata A/R. Il Cliente può richiedere a C.D. S.p.A. che venga fornita una copia in formato elettronico e/o cartaceo del Contratto, a fronte del pagamento del costo della riproduzione e del supporto fornito.
  4. In ogni caso il Cliente è tenuto a memorizzare, conservare e archiviare una copia sia elettronica che cartacea del Contratto.

 

  1. Trattamento dei dati personali
  2. Il trattamento dei dati personali forniti dal Cliente avverrà in conformità alle disposizioni del D. Lgs. 30 giugno 2003, n. 196 (“Codice in materia di protezione dei dati personali”) ed ai sensi dell’art. 13 del Regolamento UE 2016/679 del 27 aprile 2016 e sue successive modificazioni ed integrazioni. A tale fine, C.D. S.p.A. fornisce al Cliente apposita informativa sempre disponibile sul Sito e riportata nella conferma d’ordine.

 

  1. Legge applicabile
  2. Le presenti Condizioni Generali e il relativo Contratto di vendita concluso tra C.D. S.p.A. e il Cliente sono disciplinate dalla legge italiana e, in particolare, dal D. Lgs. n. 70/2003 sul commercio elettronico nonché, con riferimento ai soli Clienti consumatori, come sopra definiti all’art. 1, il D.Lgs. n. 206/2005 (Codice del consumo), salve disposizioni inderogabili della legge del Paese di residenza del Cliente che siano eventualmente applicabili.

PRIVACY POLICY

Pursuant to EU Regulation No. 679/2016 ("GDPR") on the protection of individuals with regard to the processing of personal data,the processing of information concerning the data subject will be based on the principles of correctness, lawfulness and transparency, so as to ensure the security and confidentiality of the data.

 

We invite you to carefully read the Information Notice below so that the Customer and/or User of the Site may be aware of and may consciously express their consent to the use of their Data, enabling us to provide a high level of service in full respect of the rights of the persons concerned.

 

Data Controller


DAMIANI S.p.A. with registered office in Valenza (AL), Italy, Piazza D. G. Damiani n. 1, Fiscal Code and VAT n. 01457570065 (hereinafter, the "Owner"), owner of the website http://www.damiani.com/ (hereinafter, the "Site"), as Owner of the treatment of Personal Data ("Data"), provides hereafter the Privacy Policy according to art. 13 of EU Regulation 2016/679 of 27 April 2016 (hereinafter, "Regulation")


This Site and any services offered through the Site are reserved for individuals who are 18 years of age or older. The Data Controller does not collect personal data relating to subjects under the age of 18. At the request of the interested parties, the Data Controller will promptly delete all personal data involuntarily collected and relating to subjects under the age of 18.


Type of personal data processed.
The Controller collects data from the following parties:

  • the purchasers of the Products and services offered by the Controller.
  • the recipients/beneficiaries of the Products and services offered by the Controller.
  • the interested interested in the Company's Products and services.
  • users who browse and/or have registered with the www.damianigroup.com website (who have, for example, created a user account).

The following categories of personal data may be collected concerning individuals, which may vary depending on the products and services purchased, the information provided during the purchasing experience (online or at Damiani Group boutiques) and the existing relationship with the Owner:

  • Contact information -first and last name, e-mail address.
  • Personal information -date of birth, gender, marital status, product measurement, etc.
  • Information relating to one's purchasing preferences, consumption habits, personal tastes, etc.
  • Order and purchase information -billing and shipping address, social security number, purchaser ID, telephone contact, payment information such as credit card information, and any other necessary information (in accordance with applicable laws and regulations).
  • Website usage - information about how you use the Site, open or forward our communications, including information collected through cookies (see our specific Cookies Policy)
  • Special data -information about your health status necessary for the proper organisation of events or initiatives of the Data Controller (e.g. allergies and food intolerances).
Purpose and legal basis of processing

The Data of Users/Customers will be lawfully processed by the Controller pursuant to Article 6 of the Regulations for the following purposes:

    1. site navigation,in relation to the possibility of collecting technically necessary User Data, such as e.g. IP address, while browsing the site. This User Data will be used by the Data Controller for the exclusive purpose of providing the services offered and ascertaining the identity of the User (also by validating the e-mail address), thus avoiding possible fraud or abuse.

    2. access and registration to the site,the Company will process contact data to allow registration to the store and the use of services reserved for registered users, including the possibility of purchasing the Products offered in the "online shop" section.

    3. contractual obligations and supply of products and services,in order to execute requests for the purchase of products offered in the "e-commerce" section of the Site, according to the General Terms and Conditions of Sale, which are accepted by the User when registering on the Site, as well as for the activation of insurance coverage on the Products, when foreseen according to the type of Products, and to fulfil subsequent reports and requests, including any requests for repair/servicing of the Products.

    4. administrative-accounting purposes in the case of purchases, i.e. to carry out activities of an organisational, administrative, financial and accounting nature, functional to the management of the contractual relationship.

    5. legal obligations, i.e. to comply with obligations laid down by law, an authority, a regulation or European legislation with which the Data Controller is required to comply. participation in events and initiatives organised or sponsored by the Data Controller.

For the above purposes, the provision of data is mandatory. Failure to provide Contact Data will make it impossible for the User to navigate on the Site, register on the Site and use the services offered by the Controller.

The relevant legal basis for processing is the performance of a contractual relationship requested by the User/Customer (pursuant to Article 6(1)(b) of the Regulations) or the fulfilment of legal obligations (pursuant to Article 6(1)(c) of the Regulations).

The possible processing of special categories of personal data, i.e. information on the state of health necessary for the proper organisation of events or initiatives of the Data Controller (e.g. allergies and food intolerances), may take place subject to the specific consent of the Data Subject, in the manner and for the purposes prescribed by the applicable legislation.

  1. Marketing (sending of newsletters, advertising material and commercial communications, "customer satisfaction" activities, market research and statistics),with the voluntary and facultative consent of the User/Customer, the Contact Data and any Other Personal Data provided may also be processed by the Controller for marketing and newsletter purposes (sending of advertising material, direct sales, commercial communications, sending newsletters containing information in relation to news relevant to the sector relating to the Site's activities), or so that the Data Controller may contact the User by post, e-mail, telephone (landline or mobile, with automated calling systems or through the intervention of an operator), SMS/MMS to present the User with the Data Controller's products and services, communicate invitations, promotions and commercial opportunities.

  2. Profiling, with the voluntary and facultative consent of the User/Customer, Personal Data, (i.e. Contact Data, Personal Information, Information relating to their purchasing preferences, consumption habits, personal tastes, Data relating to orders and purchases) may be processed by the Controller in order to:


    to carry out analyses and assessments of interests, preferences and purchasing habits (profiling) based on purchases made at the online site or at boutiques belonging to the Damiani Group;

    to offer personalised sales services consistent with the personal profile identified.

  3. Communication of data to the Controller's Partners for Marketing purposes,with the User/Customer's voluntary and facultative consent, the User/Customer's contact data may be communicated by the Controller to companies belonging to the same Group as the Controller (details of the aforesaid companies can be viewed by clicking on the following linkhttp://investorrelations.damiani.com/ITA/page/il_gruppo/organigramma_societario.php), as well as to goods and services companies belonging to the finance and "luxury" sector (by way of example, in the fashion, travel, car/boat sector) with which the Controller may establish co-marketing relations (collectively, the"Controller's Partners").The Controller's Partners, as autonomous data controllers, will process the User's personal data for their own marketing purposes and may contact the User by traditional means (post, telephone call with operator) or automated means (e-mail, SMS/MMS).

The provision of Personal Data for the purposes of marketing, profiling, and communication of data to Partners for marketing purposes is optional and, in case of lack of consent, the possibility to register on the Site, make purchases and subscribe to the services offered will not be affected in any way.

The relevant legal basis for the processing is the possible specific consent, freely expressed by the User/Customer, for the execution of each of the aforesaid marketing, profiling, and communication of the data to the Partners for marketing purposes (pursuant to Article 6(1)(a) of the Regulation).

In the event that consent is not given, the Data Controller will limit itself to carrying out statistical analysis activities on an anonymous basis regarding information related to product sales and the provision of services.

In the event of consent, the User may revoke it at any time by making a request to the Data Controller in the manner indicated in the paragraph "Rights of the interested parties".

The User/Customer may also easily object to further sending of promotional communications and email newsletters by clicking on the appropriate link for revoking consent, which is present in each promotional email and newsletter. Once consent has been withdrawn, the Controller will send the User an email message confirming that consent has been withdrawn.

Data processing methods

The Data Controller shall process the Personal Data of Users/Customers by means of manual and computerized tools, with logics strictly related to the purposes themselves and, in any case, in such a way as to guarantee the security and confidentiality of such data. The data spontaneously provided are collected with electronic instruments directly by the Data Controller or through subjects appointed as "Authorised Data Processors" or through third parties expressly appointed as Data Processors, also through computerised Customer Relationship Management (CRM) systems. CRM is used by the Controller both to improve the management of customer data from an administrative and IT point of view and to offer qualitatively higher quality services and, if you give your consent, for both direct and profiled marketing purposes.


Data Retention

The Personal Data of the Users/Customers will be kept for the time strictly necessary to fulfil the purposes for which they have been collected, and until the consent is revoked by the User, and in any case such retention period will be in compliance with the Applicable Regulations.


In particular, Contact and Registration Data and Data relating to orders and purchases will be kept for the period of time necessary to fulfil contractual obligations arising with the User/Customer, to comply with tax and insurance obligations (where applicable) and to protect the interests of both the Users/Customers and the Data Controller in civil proceedings.

The Personal Data of persons interested or potentially interested in the Company's Products and services who have given their consent for marketing purposes will be kept for a period of time that is congruous and proportional to the purpose in accordance with the Applicable Regulations as well as with the provisions of the Italian Data Protection Authority in force, and in any case for a period not exceeding 2 years. The Data Controller recalls the data subject's right to withdraw consent at any time.


Customers' Personal Data acquired for marketing and profiling purposes shall be kept for an appropriate and proportional period of time in relation to the purpose in accordance with Applicable Law and with the provisions of the Italian Data Protection Authority in force, and in any case for no longer than 7 years. The Data Controller recalls the data subject's right to revoke consent at any time.

Scope of communication and dissemination of data

The User/Customer's Personal Data may be disclosed to the Controller's employees and/or collaborators. These subjects, who are formally appointed by the Data Controller as "authorised processors", will process the data of the User/Customer exclusively for the purposes indicated in this information notice and in compliance with the provisions of the Applicable Regulations.

The Personal Data of Users/Customers may also be disclosed to third parties who may process personal data on behalf of the Data Controller as "Processors", such as: suppliers of IT and logistic services functional to the operation of the Site, suppliers of outsourcing or cloud computing services, professionals and consultants, insurance and brokerage companies, business and operating partners. Users have the right to obtain an updated list of the Data Processors appointed by the Data Controller, by making a request to the Data Controller at the addresses indicated below.


Finally, they may be transmitted, in accordance with the law, to the police and to judicial and administrative authorities, for the detection and prosecution of crimes, the prevention and protection against threats to public safety, to enable the Controller to ascertain, exercise or defend a right in court, as well as for other reasons related to the protection of the rights and freedoms of others.

Taransfer of Dat

In the event that the Data Controller should communicate Personal Data to third party Managers or Companies, on behalf of the Data Controller and by virtue of specific contractual obligations, in countries outside the EU, the transfer shall be limited to the Data strictly necessary, bound to the purposes for which the same have been collected and adopting in any case every suitable measure to guarantee an adequate level of Data protection, in the utmost compliance with the Applicable Regulations.


Contact details of the Data Protection Officer (“DPO”)

The Data Protection Officer appointed by the Data Controller may be contacted at the following addresses: Piazza D.G. Damiani no. 1 - 15048 Valenza (AL), Italy, e-mail privacy@damiani.com.

Rights of the Data Subject

The data subject's right to request the exercise of the rights provided for in Article 15 of the EU Regulation 2016/679, as well as the rights provided for in Articles 16, 17, 18, 20 and 21 of the same Regulation regarding rectification, erasure, restriction and objection to processing, in the manner established by Article 12 of the Regulation, remains unaffected. In particular, by contacting the Company at the address below, the interested party may request

  • to obtain confirmation as to whether or not personal data concerning him or her are being processed and, if so, to obtain access to his or her personal data pursuant to Article 15 of the Regulation and to obtain, without undue delay, communication in intelligible form of such data and of their origin, as well as of the recipients or categories of recipients to whom the personal data are or will be communicated
  • to obtain the immediate deletion of his/her personal data if his/her consent is withdrawn, if they are no longer necessary for the purposes for which they were collected or otherwise processed or if the legal basis for the processing has ceased to exist, if they have been processed unlawfully or if such an obligation is imposed by law or by the judicial authorities, pursuant to Article 17 of the Regulation
  • to obtain the restriction of the processing of data concerning him/her if the data subject contests the accuracy of the data or objects to their processing or if the latter proves to be unlawful or, although Damiani no longer needs the data for processing purposes, the personal data are in any case necessary for the establishment, exercise or defence of a legal claim, pursuant to Article 18 of the Regulation
  • to benefit from the right to data portability, understood as the right to obtain from Damiani in a structured, commonly used and machine-readable format the personal data concerning him/her, as well as to transmit such data to another data controller without hindrance, pursuant to Article 20 of the Regulation
  • to object, in accordance with Article 21 of the Regulation, in whole or in part and for legitimate reasons, to the processing of personal data concerning him/her, unless there are legitimate reasons for Damiani to continue the processing

The interested party may at any time, easily and free of charge, exercise his rights vis-à-vis the Data Controller by sending a communication to Damiani S.p.A. - P.za D.G. Damiani n.1, 15048 VALENZA (AL), Italy, e-mail privacy@damiani.com


It should be noted that any rectification or cancellation or limitation of processing carried out at your request, unless this proves impossible or involves a disproportionate effort, will also be communicated by the Company to each of the recipients to whom the data were transmitted. The Company may inform the data subject of these recipients if the data subject so requests.

Should the Company fail to provide the data subject with a response within the timeframe provided for by the regulations or should the response appear to be inadequate, or should the data subject consider that the processing that concerns him/her violates the Regulations or the Code, he/she may lodge an appeal or complaint with the Garante per la protezione dei dati Personali (Garante per la protezione dei dati Personali, Piazza di Monte Citorio n. 121 - 00186 Roma - Italia; E-mail: garante@gpdp.it).

The Data Controller is not responsible for updating all the links displayed in this Policy, therefore whenever a link is not working and/or updated, Users acknowledge and accept that they must always refer to the document and/or section of the websites referred to by such link.

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